تعمیر پکیج اخگر

تعمیر پکیج اخگر

تعمیر پکیج اخگر


اگر به دنبال مرکز معتبری جهت تعمیر پکیج اخگر هستید پیشنهاد گروه صنعتی اخگر استفاده از خدمات پس از فروش مرکزی می‌باشد. تعمیر پکیج اخگر توسط تعمیرکار متفرقه مشکلات بسیاری را برای مصرف کنندگان محصولات این شرکت بوجود می‌آورد که کمترین آن دریافت هزینه اضافی از شما می‌باشد.

تعمیر پکیج اخگر

شرکت خدمات اخگر مسئولیت ارائه خدمات پس از فروش به مشترکین اخگر و به عبارتی تعمیر پکیج اخگر را به عهده دارد، برای استفاده از این خدمات در تهران فقط با تلفن 88195425 تماس حاصل کنید.

مشکلات شایع در تعمیر پکیج اخگر

پکیج های تولیدی شرکت اخگر همانند سایر لوازم خانگی بعد از مدتی ممکن است دچار مشکلاتی شوند که در ادامه به بررسی برخی ایرادات شایع پکیج های اخگر میپردازیم.

کم شدن فشار بار پکیج دلیل اصلی خاموش شدن پکیج اخگر

 

فشار بار پکیج در اکثر پکیج های دیواری بوسیله یک گیج که دارای عقربه 1 تا 6 می‌باشد مشخص می‌شود، این فشار در حالت عادی می‌بایست بین 1 تا 1/5 بار باشد.

 

زمانی که فشار بار پکیج افت پیدا می‌کند و به زیر 1 میرود ممکن است عملکرد پکیج مختل شود و در این حالت شما می‌توانید از طریق شیر پرکن که در زیر پکیج تعبیه شده است اقدام به بالا بردن فشار بار پکیج نمایید.

 

روشن نشدن شمعک در تعمیر پکیج اخگر

مصرف کنندگان محترم پکیج های شرکت اخگر با توجه به اینکه پکیج های شرکت اخگر از نوع شمعک دار می‌باشد هنگام روشن کردن شمعک باید به چند نکته دقت داشته باشید :

روشن شدن سه جهت پیلوت

روشن نشدن شمعک در تعمیر پکیج اخگراگر شما پکیج دیواری و یا حتی زمینی منزل خود را که هنگام مسافرت خاموش کره اید و پس بازگشت به منزل و اقدام به روشن کردن بوسیله جرقه زن خود پکیج روشن میکنید حتما دقت داشته باشید که پیلوت به کار رفته در پکیج های اخگر سه شعله می‌باشد و گاها ممکن است به دلیل کمی کثیف شدن، هنگام روشن کردن جرقه زن به جای اینکه هر سه شعله را روشن کند فقط شعله سمت جرقه روشن شود، در این حالت اگر حتی ساعت ها دکمه پیلوت را فشار دهید امکان ندارد شمعک ثابت بماند. برای رفع این مشکل براحتی بوسیله دستی اقدام به روشن کردن سه جهت شعله پیلوت نمایید.

روشن نشدن شمعک پکیج اخگر به خاطر داشتن ترموستات حد

ترموستات حد 105 درجه در پکیج های قدیمی اخگر چون به ترموکوپل متصل می‌شده متأسفانه شدیداً باعث خاموش شدن مکرر پکيج های قدیمی اخگر می‌شود که البته خوشبختانه در پکیج های تولید شده حال حاضر این مشکل با حذف شمعک مرتفع شده است.

در پکیج های قدیمی اخگر چه زمینی و چه دیواری متأسفانه باید از این قابلیت چشم پوشی کرد و ترموستات حد 105 درجه را یکسره نمود.

البته که یکسره کردن این ترموستات به هیچ عنوان برای شما خطر نخواهد داشت و قبل از این که دما به 105 درجه سانتیگراد برسد اول از طریق سنسور حرارتی و سپس ترموستات 85 درجه قطع می‌شود و این موضوع صرفا یک پیشگیری از احتمال آسیب رسیدن به مبدل بوده است.

لطفا دقت کنید ترموستاتی که یکسره می‌شود ترموستات 85 درجه نباشد

برای یکسره کردن آن باید سیم ترموکوپل خود را بررسی نمایید در صورتی که دو عدد سیم مسی از وسط ترموکوپل خارج شده این دو سیم را همان ابتدا یکسره کنید

ترموستات حد 105 درجه در تعمیر پکیج اخگر علت روشن نشدن و یا ثابت نماندن شعله پیلوت پکیج

 

در پکیج های اخگر یکی از ایرادات شایع روشن نشدن پیلوت میباشد که شما در برخورد با این مشکل ابتدا باید دقت کنید که سه جهت پیلوت روشن شده باشد و در صورتی که یک جهت خاموش بود باید با کبریت جهتی که خاموش است را روشن کنید

پیلوت پکیج اخگر یکی دیگر از مشکلات پکیج های اخگر و همین طور تمام پکیج ها کم شدن فشار بار پکیج میباشد، این فشار توسط مانومتر یا گیج مشخص می‌شود، عقربه این گیج در حالت عادی همواره باید بین ۱ و ۲ باشد و در صورت پایین رفتن (به سمت صفر رفتن) توسط قطعه ای با نام شیر پرکن که به همین منظور در تمام پکیج ها وجود دارد اقدام به بالا بردن فشار بار نمایید. شیر پرکن در پکیج های دیواری اخگر دقیقا زیر پکیج و در پکیج های زمینی روی پانل و یا داخل قرار گرفته است درجه فشار بار را تنظیم کنید

رادیاتور در پکیج زمینی اخگر گرم نمی‌شود


یکی دیگر از ایرادات شایع در پکیج های اخگر بالاخص پکیج های زمینی گیرپاژ شدن پمپ سیرکولاسیون می‌باشد، در پکیج های زمینی به این دلیل که پمپ، معمولا در فصل تابستان خاموش می‌باشد پروانه آن جام شده و کار نمی‌کند، که برای رفع این مشکل شما میبایست بعد از باز کردن درب پکیج و همینطور پیچ جلوی پمپ اقدام به روان سازی محور داخلی پمپ نمایید

جام شدن پمپ در تعمیر پکیج اخگر نکته : مصرف کنندگان پکیج های زمینی اخگر باید در فصل تابستان حداقل ماهی یک بار کلید پمپ را برای دقایقی روشن کنند تا در شروع فصل زمستان با مشکل گیرپاژ شدن پمپ روبرو نشوند.

راه اندازی پکیج اخگر :

 

در ابتدا باید فشار بار پکیج را تنظیم و با فشار دادن دکمه سفید رنگ (در برخی مدل ها ولوم مشکی) و زدن جرقه (اگر جرقه نزد با کبریت) پیلوت را روشن کرده و پس از ۲۰ ثانیه رها میکنیم (اگر ولوم مشکی بود بعد از انجام این کار باید ولوم را بچرخانید به سمتی که علامت شعله پایین باشد) و در آخر در پکیج های دیواری حالت را روی زمستان و یا تابستان قرار داده و در پکیج های زمینی ترموستات را زیاد کرده و در زمستان کلید پمپ را روشن میکنیم

 

توجه :

 

در زمستان قبل از هر کاری باید مطمئن شوید شیر های رفت و برگشت رادیاتور زیر پکیج و  شیر رادیاتورها باز باشد

 

علت گرم نشدن آب در تعمیر پکیج اخگر :

 

یکی از مشکلات شایع در پکیج دیواری اخگر گرم نشدن آب مصرفی در فصل تابستان و همچنین ولرم بودن آب مصرفی در زمستان می‌باشد که اغلب به خاطر خراب شدن و یا به عبارتی سوراخ شدن دیافراگم لاستیکی شیر سه راهی پکیج دیواری اخگر میباشد.

 

دیافراگم پکیج اخگر چیست و کجا قرار دارد؟

 

دیافراگم لاستیکی در پکیج دیواری اخگر یکی از قطعات اصلی جهت گرم کردن آب مصرفی در این پکیج می‌باشد.

 

در واقع در پکیج دیواری اخگر مدل ACB به دلیل قدیمی بودن از شیر سه راهی هیدرولیکی استفاده شده است. این شیر سه راهی بر خلاف نمونه جدیدتر آن که با موتور برقی کار می‌کند وظیفه دارد زمانی که مصرف کننده آب مصرفی را باز می‌کند مدار آب سیستم را که در فصل زمستان به سمت رادیاتورها در جریان است بسته و آب داغ شده که از مبدل اصلی آمده را به سمت مبدل ثانویه که در پکیج دیواری اخگر با نام مبدل آب به آب شناخته می‌شود هدایت کرده و به این ترتیب آب مصرفی که در سمت دیگر مبدل در حرکت است گرم می‌شود.

 

نقش دیافراگم در شیر سه راهی پکیج اخگر به عنوان عامل اصلی که توسط فشار آب ورودی باعث حرکت سوپاپ بایپاس می‌شود هست و در صورت سوراخ شدن و یا دفرمه شدن لاستیک دیافراگم وقتی آب به قسمت پشت دیافراگم رسید توانایی حرکت دادن سوپاپ را ندارد و در نتیجه آب مصرفی در مبدل گرم نمی‌شود.

 

در فصل تابستان نیز با باز کردن آب مصرفی و حرکت دیافراگم علاوه بر اینکه سوپاپ مسیر گردش آب را به سمت مبدل هدایت می‌کند با جلو آمدن میله ی فنر سوپاپ و میکروسویچی که در سر شیر سه راهی قرار گرفته است به برد الکترونیک اطلاع می‌دهد که آب مصرفی باز شده است و برد کنترل نیز به شیر گاز فرمان می‌دهد و شعله اصلی برقرار می‌شود.

 

با این توضیحات مطمئنا متوجه شدید که چرا وقتی دیافراگم معیوب یا پاره شود آب مصرفی سرد می‌باشد.

 

روش تعویض دیافراگم در تعمیر پکیج اخگر :

 

خوب بعد از اینکه نحوه عملکرد شیر سه راهی پکیج دیواری اخگر را یاد گرفتید و نقش دیافراگم را نیز در گرم کردن آب مصرفی پکیج اخگر دانستید میخوام روش تعویض دیافراگم را بهتون آموزش بدم.

 

برای تعویض دیافراگم پکیج اخگر ابتدا می‌بایست آب سرد ورودی به پکیج را ببندید و دوشاخه پکیج را از برق بکشید. سپس با یک پیچ گوشتی و یا انبردست خار قاب میکروسویچ را باز کرده و به همراه کلاهک تلفونی کنار بگذارید.

 

سپس با پیچ گوشتی چهار سو اقدام به باز کردن کلیه پیچ های دور درب شیر سه راهی کنید و دیافراگم را بیرون آورده و به همون طریق ببندید.

دانلود کاتالوگ مشعل اخگر

دانلود کاتالوگ پکیج زمینی اخگر

کد خطا در تعمیر پکیج اخگر

شرکت اخگر نیز همچون سایر رقبای خود درسال‌های اخیر اقدام به تولید پکیج های دیجیتالی دارای سیستم عیب یابی اتوماتیک کرده است. پکیج های دیجیتالی شرکت اخگر که با نام ARA و NOVA عرضه شده است در صورت بروز هر گونه مشکل بوسیله مشخص شدن اعداد و حروف لاتین (کد خطا یا ارور) به تعمیرکار جهت در پیدا کردن مشکل کمک می کند.

برای عیب یابی پکيج اخگر در سری دیجیتالی حتما باید لیست ارور های دستگاه را داشته باشید.

کد خطای پکیج دیواری اخگر مدل ARA

کد خطا F3 در پکیج اخگر

 

شرح خطا

 

معیوب بودن سنسور آب مصرفی

 

رفع عیب

 

سنسور حرارتی آب مصرفی را تعویض نمایید

 

کد خطا F4 در تعمیر پکیج اخگر

 

شرح خطا

 

معیوب بودن سنسور مدار گرمایشی

 

رفع عیب

 

سنسور حرارتی مدار شوفاژ را تعویض نمایید

 

کد خطا F5 در تعمیر پکیج اخگر

 

شرح خطا

 

عدم تشکیل و یا تشخیص شعله

 

رفع عیب

 

ابتدا از باز بودن شیر گاز ورودی مطمئن شوید . اگر شعله تشکیل شده و سپس خاموش میشود مشکل میتونه از خرابی یون و یا عدم وجود اکسیژن کافی برای احتراق باشه . در مواردی نیز تنظیم نبودن فشار گاز باعث این خطا میشود

 

کد خطا F6 در تعمیر پکیج اخگر

 

شرح خطا

 

فعال شدن لیمیت سوئیچ 78 درجه

 

رفع عیب

 

رسوب داشتن مبدل ثانویه

معیوب شدن لیمیت سوئیچ

معیوب شدن سنسور حرارتی

هوا داشتن پکیج به دلیل کار نکردن ایرونت هواگیر اتوماتیک

کد خطا F7 در تعمیر پکیج اخگر

 

شرح خطا

 

وجود اشکال در ترموستات دود

 

رفع عیب

 

مسیر خروجی دودکش را چک کنید که بسته نباشد و با روشن کردن یک روزنامه داخل دودکش از داشتن مکش مناسب اطمینان حاصل کنید . اگر پکیج در بالکن و فضای بیرون از خانه و در فضای باز نصب شده است میتونید ترموستات دود را یکسره کنید . در غیر اینصورت و در پکیج های بدون فن داخل ساختمان به هیچ عنوان نباید ترموستات دود را یکسره کرد و باید مشکل اصلی را پیدا و رفع نمود

 

کد خطا F8 در تعمیر پکیج اخگر

 

شرح خطا

 

فعال شدن ترموستات حد 105 درجه

 

رفع عیب

 

شیرهای رفت و برگشت رادیاتورها بسته است

پمپ سیرکولاسیون گیرپاژ شده و یا سوخته است

شیر موتوری سوخته است

مبدل حرارتی به شدت رسوب دارد

صافی برگشت کثیف شده است

لیمیت سوئیچ معیوب شده است

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *