شیر برقی مشعل اخگر

شیر برقی مشعل اخگر در واقع قطعه اصلی مشعل های گازسوز اخگر می‌باشد، این قطعه که اکثرا مدل هانیول 4400 می‌باشد معمولا تا سال های سال خراب نمی‌شود ولی در صورت معیوب شدن باید تعویض شود و قابل تعمیر نمیباشد.

تعمیر شیر برقی مشعل اخگر عاقلانه نیست

مصرف کنندگان محترم مشعل های اخگر توجه داشته باشید شیر برقی مشعل اخگر معمولا بعد از گذشت چندین سال امکان خراب شدن دارد پس خواهشا سعی کنید در صورت خرابی به دنبال تعمیر آن نباشید، زیرا این قطعه با برق و گاز سرو کار دارد و در صورت دستکاری و یکسره شدن مشعل ممکنه خیلی خطرناک باشد.

البته هستند افرادی که ادعای تعمیر شیر برقی مشعل را دارند ولی اگر کمی فکر کنید به این نتیجه خواهید رسید که عواقب تعمیر اشتباه این قطعه بسیار بسیار گران تر از قیمت آن تمام می شود.

شیر برقی مشعل اخگر honeywell 4400

در تصویر زیر شیر برقی مشعل اخگر مدل هانیول 4400 را مشاهده می‌کنید که تقریبا 50 درصد تولیدات گذشته مشعل اخگر با این شیر کنترل گاز می‌باشد.

شیر برقی مشعل اخگر

البته همانطور که عرض کردم این شیر کنترل گاز حدود 50 درصد از تولیدات مشعل اخگر را شامل می‌شود و حدود 35 درصد دیگر از شیر کنترل گاز ایرانی AG530 ساخت شرکت ایمن جی (تقریبا 20 سال پیش جزو شرکت های وابسته به اخگر بوده است و به دلیل عدم موفقیت در تولید این شیر کنترل گاز چند سال بعد تعطیل شده است) میباشد.

جالبه بدونید ظاهر این شیر کنترل گاز دقیقا مشابه هانیول می‌باشد و اگر لیبل آن را نبینید تشخیص آن سخت می‌باشد. لازم به ذکر است که این شیر کنترل گاز از لحاظ کیفیت کمی از شیر کنترل گاز هانیول ضعیف تر می‌باشد ولی باز هم همین که در خیلی از مشعل های اخگر بعد از 20 سال هنوز در حال فعالیت می‌باشد نشان از کیفیت خوب این محصول نسبت به محصولات مشابه ایرانی که در حال حاضر وارد بازار می‌شود دارد.

مدیر عامل وقت شرکت اخگر (جناب مهندس رفیعی پور) زمانی که اقدام به تاسیس شرکت ایمن جی کرد بسیار آینده نگر بود ولی متأسفانه کمی زود شروع کرد وگرنه در وضعیت فعلی صنعت کشور نیاز به وجود همچین شرکت هایی جهت تامین قطعات یدکی پکیج شدیداً احساس می‌شود.

شیر برقی مشعل اخگر nova 820

خوب همانطور که عرض کردم حدودا 15 درصد از مشعل های تولیدی شرکت اخگر از شیر کنترل گاز سیت 820 و یا به عبارتی نوا ۸۲۰ استفاده شده است. این شیر کنترل گاز که ساخت کشور ایتالیا می‌باشد از کیفیت نسبتا خوبی برخوردار است و البته سایز ورودی و خروجی این شیر کنترل گاز برخلاف شیر برقی هانیول 1/2 می‌باشد و به همین خاطر روی مشعل های سه شعله به هیچ عنوان استفاده نشده است.

لازم به ذکر است که بیشترین خرابی این شیر کنترل گاز معیوب شدن بوبین ترموکوپل آن است که موجب خاموش شدن مشعل و روشن نشدن پیلوت می‌شود که در مواردی نیاز است کل شیر برقی تعویض شود و در مواردی نیز امکان تعویض بوبین ترموکوپل آن به صورت مجزا وجود دارد.

در تصویر زیر شیر برقی نوا (سیت) 820 را مشاهده می‌کنید.

شیر برقی مشعل اخگر

قيمت ‌شیر برقی مشعل اخگر

متاسفانه به دلیل نوسان شدید قیمت ها امکان ارائه قیمت به این صورت وجود ندارد ولی شما میتونید هت خرید شیر برقی مشعل اخگر با تلفن واحد خدمات پس از فروش تماس بگیرید و قیمت روز این قطعه و همچنین سایر قطعات یدکی محصولات شرکت اخگر را دریافت کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *